Als de dood voor de dood, en het gaat nog maanden duren.


Als de dood voor de dood.

Sinds begin november valt één van de kinderen heel moeilijk in slaap, omdat deze bang is om dood te gaan tijdens het slapen.
Begin november is mijn stiefvader namelijk overleden, en hij was natuurlijk een opa voor de kinderen.
Ik snap deze angst heel goed, ik heb dit zelf ook gehad, toen mijn vader 19 jaar geleden was overleden.
Er sterft een stukje van jezelf om zomaar te zeggen, en iedere keer als ik bijna in slaap viel schrok ik wakker, bang om dood te gaan.

Nu zul je wel denken, wat heeft dit met Corona uit te staan?
Tja, dat komt omdat je steeds in het nieuws leest en hoort, dat er heel veel mensen hieraan wereldwijd overlijden, dus dit wakkert de angst aan .
Natuurlijk weet ik dat er dagelijks mensen overlijden en ook tijdens een griepepidemie, maar daar houden de kinderen zich niet mee bezig en is dit niet steeds in het nieuws.  
Ik had nog als geruststelling gezegd dat je geen mooiere dood kan krijgen, als in je slaap komt te overlijden. Maar ja, kinderen denken anders en dat is natuurlijk ook logisch, zij hebben natuurlijk nog niet dezelfde levenservaring als wat wij hebben.

Het gaat nog maanden duren

Gisteren hebben we allemaal te horen gekregen dat deze Coronavirus nog maanden gaat duren, gaan de hamsteraars dan al deze maanden blijven hamsteren?

Op dit moment denk ik dat we er komende maanden ermee moeten leren leven en goed naar de RIVM moeten luisteren.

Kijk, dat dit nog maanden gaat duren is natuurlijk niet zo vreemd, aangezien het in China al sinds december bezig is, dus ik zelf had hier al rekening mee gehouden.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Aangepaste tijden voor bedrijven en winkels :-(

Bang