Aangepaste tijden voor bedrijven en winkels :-(


Enkele winkels hebben besloten om te gaan sluiten voor een (on)bepaalde tijd, maar er zijn ook winkels die aangepaste tijden gaan hanteren, dit betekent over het algemeen dat ze dus later en korter open zijn.
Ik begrijp heus wel dat ze maatregelen willen nemen, alles voor de gezondheid toch?
Maar is dit wel de juiste oplossing?
Normaal krijg je gespreid over de dag mensen in de winkel, dan is het waarschijnlijk niet zo druk als tijdens de aangepaste tijden, want ik denk dat je juist dan wel drukker gaat worden, want ze zijn immers alleen welkom tijdens de beperkte openingstijden.
Voorbeeld: je bent als winkel normaal van 10 uur tot 18 uur open, er komen 20 klanten gespreid op een dag langs, dan is er natuurlijk besmettingsgevaar maar volgens mij is dat niet zo groot.
Maar zie voorbeeld 2.
Voorbeeld 2: Je bent een winkel en je gaat pas om 13 uur open tot 17 uur, er komen dan ook 20 klanten langs, dan lijkt mij de kans op besmetting dan groter.
Kijk ik ben maar een leek, dus ik deel alleen maar mijn gedachten en ideeën.
Als tip geven ze vaak mee dat je wel gewoon 24/7 online kunt bestellen, dit betekent extra drukte voor de bezorgers, maar deze bezorgers zijn ook mensen die besmet kunnen raken…
Ja ja, zij hebben ook hun beleid en voorzorgmaatregelingen, maar het is toch raar dat mensen van een ander bedrijf als bijvoorbeeld PostNL wel besmet of ziek mogen worden, maar het personeel van de winkels mogen dat (liever) niet.
Als je kijkt rond Sinterklaas en kerst, dan kan de pakketbezorging soms al niet eens de drukte aan.
Zou het nu dan ineens anders zijn, terwijl deze bedrijven waarschijnlijk ook kampen met ziektes door bijvoorbeeld de griep en of Corona.
Nogmaals, ik ben een leek, maar zo zie ik de situatie op dit moment.
Dat de Ikea gesloten is dat snap ik heel goed, het is er normaal al best wel druk, maar er zijn nu gezinnen die hun kinderen bezig moeten houden of er op uit willen gaan, dus dan maar gezellig dagje Ikea toch??
Hornbach vraagt aan de klanten om alleen te komen, dus niet met gezin om zo besmettingsgevaar te beperken, dit vind ik pas een TOP-idee.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Als de dood voor de dood, en het gaat nog maanden duren.

Bang